You Are Beautiful To Me - Chapter 41 Adventure time
You Are Beautiful To Me

 

Previous
- Okay I trust you on this one. But you better have a good plan. Sa jag och log. 
Mobilen plingade till och både jag och Tiff hoppade av rädsla. Jag låste upp mobilen och läste sms:et som var från Harry. ''Great! Bring your swimwear and we'll bring the rest. We're leaving at 3pm :)'' 


Tianas perspektiv 
 
- Are you ready to leave? Ropade Tiff ifrån hallen. 
- Yeah I'm coming. Sa jag och proppade ner en handduk i min trånga badväska innan jag gick till hallen. 
- Okay so is everything fixed? Frågade jag och Tiff nickade. 
- I managed to connect the house telephone to our mobile phones so when mum and dad call us we will still be able to answer even though we're not at home. Det var Tiff som hade kommit med den idén om att koppla ihop hemtelefonen med våra mobiltelefoner och det förvånade mig hur hon lyckades göra det helt själv. Dock med lite hjälp från en klasskompis via telefon.  
- Great, now we just have to hope everything will go as planned. Sa jag och suckade tungt. Självaste tanken på att mamma och pappa kunde komma på oss gjorde mig helt nervös.
- Don't worry. We're going to have so much fun! Sa Tiff glatt och satte på sig sina solglasögon. 
Ljudet av en bil som tutade hördes utifrån så Tiff och jag tog våra väskor och gick ut i det soliga vädret.
 
När vi kom ut på gatan stod det en stor svart bil parkerad vid trottoarkanten. En av bildörrarna öppnades och där inne satt killarna och Laila. Niall som satt närmast dörren hoppade ut och hjälpte oss att packa in våra saker i bakluckan och sedan gjorde vi våra vänner sällskap i bilen. Som vanligt var det Louis som körde och brevid honom satt Laila. Jag hamnade i mitten brevid Zayn och Niall och Tiff satt längst bak tillsammans med Liam och Harry. Jag hälsade glatt på allla när vi hade satt oss. 
- Is everyone here? Frågade Louis och tittade på oss andra genom backspegeln. 
- Yes! Ropade alla glatt. 
- Let's go then. Bilen startade och vi körde iväg.  
 
Snart var hela bilen fylld med ljudet av pratande ungdomar. 
- Okay let's do something funny. Sa Louis när vi kom fram till ett rödljus som bilen stannade vid.
- Everybody put your sunglasses on. Alla gjorde som han sa och tog på sig sina solbrillor. 
- What are we going to do? Sa Niall och höjde ett ögonbryn. 
- You'll se, you'll se. Svarade Louis och viftade med handen.
- Now we're going to roll down the car windows and just look cool with our sunglasses on. Fortsatte Louis och jag kunde se vart det här skulle leda. De som satt vid ett fönster rullade ner det och Louis satte på radion där ''Thrift shop'' med Macklemore spelades. Alla började digga med till musiken och snart satt vi där och dansade i bilen. Ett gammalt par som satt i bilen brevid tittade konstigt på oss där vi satt med våra solglasögon. De sa något till varandra och skakade på huvudena. Jag, Zayn och Niall kollade på varandra innan vi brast ut i skratt. De måste trott att vi var fulla eller något tänkte jag. Det blev grönt och alla skrattade när vi åkte iväg. Det var sådana här saker som gjorde det så roligt att umgås med dessa människor. Jag kände att jag sakta började slappna av lite och jag brydde mig inte så mycket om att jag egentligen inte fick vara här. Det ända jag tänkte på var hur kul jag skulle ha hela eftermiddagen. 
 
Efter en och en halvtimmes bilfärd såg jag vattnet. Bilen stannade på en parkering vid vägkanten och nu kunde jag se stranden. Den var stor men den låg ändå ganska isolerat från allt annat. Stranden såg ut att vara flera kilometer lång och en bit bort syntes piren ''Brighton Pier'' där det såg ut att vara mycket folk. Det var antagligen därför killarna hade valt att vara en bra bit bort för att inte skapa för mycket uppståndelse. Vattnet var klarblåttt och sträckte sig längre än ögat kunde nå. Det såg ut som ett drömparadis och jag hade svårt att tro att vi fortfarande var i england där vädret består av 80% regn. Men idag regnade det inte som tur var. Solen lös starkt och trots att jag bara hade shorts på mig svettades jag ihjäl. Det var en perfekt sommardag att spendera med perfekt sällskap helt enkelt. 
 
Vi börjde gå längs med stranden för att hitta en bra plats att lägga våra handdukar på. Snart hittade vi den perfekta platsen brevid ett träd där man antingen kunde sitta i skuggan av trädet eller i solen och ändå vara nära varandra liksom. Jag lade ut min handduk i solen och fick sällskap av Niall, Liam och Tiff. Resten satte sig i skuggan. 
- It's beautiful out here. Sa Tiff och tittade ut mot havet. 
- And so peaceful. Sa jag och sträckte ut mig på min handduk.
- Yeah this is the more calm part of the beach. We didn't want to cause any attention. Sa Liam och jag nickade. 
- I'm so hot, who's up for a swim? Frågade Niall som satt och fläktade sig med handen. 
- Let's go! Sa Harry och drog av sig tröjan. Jag kunde inte låta bli att titta på hans mage. Mina ögon liksom drogs dit och synen var inte helt fel om jag får säga det själv. 
- Tiana, are you coming? Hörde jag Laila säga en bit bort. Jag märkte att alla redan hade rest sig och nu var på väg mot vattnet. 
- Yeah. Sa jag och skakade lite på huvudet. Hur länge hade jag suttit och stirrat egentligen? Jag tog av mig kläderna jag hade över min bikini och följde efter de andra. 
- What was that? Frågade Laila när jag hade hunnit ikapp henne. 
- What? Sa jag oskyldigt. 
- You were staring at Harry like a weirdo. Sa hon och puttade till mig lite i sidan. 
- What! Was it that obvious. Sa jag och Laila nickade. Åhhh vad pinsamt. Tänkte jag och kände hur mina kinder blev röda. 
- Don't worry I'm sure he didn't notice. Sa hon och blinkade med ena ögat.
 
Jag gick vid strandkanten med vatten upp till fotknölarna samtidigt som jag tittade på mina vänner som badade längre ut i vattnet. Jag var inte så förtjust i att bada i saltvatten så jag tog det lite lungt. Det kanske lät konstigt att jag inte var ute och badade med mina vänner men jag tyckte bättre om att titta på istället och synen av fem vältränade killar i bar överkropp var väl inte heller så dum. Plötsligt ställde sig Niall upp och sa
- Tiana why are you not swimming? 
- I don't like it. Ropade jag tillbaka. 
- Come on it's nice, aren't you hot? Frågade han och började gå närmare mig. 
- No i'm good. Ljög jag. Egentligen höll jag på att svettas ihjäl men jag kände inte för att bada i det salta vattnet som sved i ögonen. 
Nu var Niall framme vid mig och försökte dra med mig längre ut i vattnet. Jag satte armarna i kors över magen och skakade på huvudet. 
- Come on! Ropade Louis längre bort. Niall räckte ut sin hand mot mig men jag tog inte tag i den. 
- No I hate salt water. Sa jag och Niall suckade tungt. 
Jag kunde se att Harry var på väg mot oss med ett stort leende på läpparna. Niall vände sig om och såg Harry och båda tittade sedan på mig busiga leenden. Jag blev gensat misstänksam. Vad skulle de nu göra? Tänkte jag. Innan jag visste ordet av hängde jag med mina armar i Harrys händer och mina ben i Nialls händer och de bar mig längre och längre ut i vattnet. I ren panik började jag sprattla. 
- No stop it! Please don't drop me! Skrek jag. Men Niall och Harry bara skrattade. Jag såg hur vattnet blev djupare under mig och jag höll ett hårt grepp om Harrys armar som höll i mig. 
- Please Harry just go back to the beach! Bad jag men varken han eller Niall lyssnade på mig. 
- Man, she's heavy I don't think we have enough time to go back. Sa Harry retsamt och efter att ha räknat ner från tre kastade de mig ner i vattnet. 
 
Jag landade med ett plask och snabbt efter att ha nuddat vattnet ställde jag mig upp så att vattnet nådde till knäna på mig. Om jag ska vara ärlig så var vattnet ganska skönt, bortsett från den salta smaken som jag hatade men det var svalkande att få vara i vattnet. 
- You to are going to pay for this. Sa jag argt och pekade på Niall och Harry som stod och skrattade tillsammans med de andra. 
- And what are you laughing at? Fräste jag åt de andra som såg ut att hålla på att dö av skratt. 
- It's so funny to see you mad cause you're always so happy. Sa Harry och flinade. 
- Oh stop it! Sa jag och skvätte vatten på honom. Harry backade undan och slog näven i vattnet så att det skvätte upp på mig. Jag använde armarna för att skvätta tillbaka men jag skvätte inte bara ner Harry den här gången utan också alla andra eftersom vi stod så pass nära varandra. Liam, Niall, Louis,Tiff, Laila och Zayn tittade på varandra innan de började skvätta vatten på mig och helt plötsligt hade allt skvättande övergått till ett vattenkrig.
 
Jag hörde ljudet av Tiffanys gälla skrik och vände mig om. Tiff som tydligen hade sett något läskigt i vattnet hoppade snabbt upp på Liam's rygg som stod precis brevid henne. 
- What are you doing? Frågade Liam förvirrat och tog tag i hennes ben så att hon inte skulle hänga från hans rygg.
- I saw one of those jelly things. Sa Tiff skräckslaget och höll ett stadigt grepp om Liams axlar. 
- You mean a jelly fish? Sa Laila och Tiff nickade. 
- You were afraid of this little fella? Louis hade tagit upp en liten manet och höll den i handen samtidigt som han gick mot Tiff och Liam.
- Ew Louis get that thing away from me! 
- Look at him isn't he cute? Fortsatte han och höll maneten framför Tiff. 
- No! Liam, take me away from here quick! Liam började gå mot stranden med Tiff på ryggen och Louis sprang efter med maneten i handen. 
- Faster Liam. Louis is coming! Skrek Tiff som ville bort från maneten. Liam började springa men vågorna gjorde det inte lätt för honom. Han tappade balansen och föll ner i vattnet följt av Tiff som satt på hans rygg. Jag tittade på Niall som stod brevid mig och han skakade på huvudet innan vi alla brast ut i skratt. 
 
Klockan var strax efter sex på kvällen och vi alla satt samlade och njöt av den varma kvällssolen. Killarna berättade vad de skulle göra i sommar med bandet och jag, Laila och Tiff delade med oss av vad vi skulle göra efter skolan. Tiff ville bli något inom mode och design och Laila tänkte satsa på något inom musik. När de frågade mig vad jag ville göra visste jag inte riktigt. Självklart hade jag tänkt på det men jag hade liksom aldrig kommit fram till något. Jag visste vad mamma och pappa tyckte, ''Bli något inom medicin och läkare, det behövs mycket sådant nu'' eller ''Du skulle passa bra som advokat''. Som den ''smarta och duktika'' av deras barn ville de att jag skulle välja något mer högutbildat. Men det var vad dom ville och inte vad jag själv ville. Mina tankar avbröts när jag hörde Niall säga att det var någons telefon som ringde. Jag tittade på honom och såg att det var min mobil han höll i handen. 
- It's mine. Sa jag och han gav den till mig. Jag tittade på skärmen och såg att det var mamma som ringde. Jag fick genast en stor klump i magen. Tiff tittade på mig och jag mimade ''mamma'' samtidigt som jag pekade på skärmen. Jag svalde hårt innan jag svarade. 
- Hello it's Tiana. 
- Hi it's mum, how's everything? 
- Good,we're just sat at home as always. Svarade jag och gick en bit bort från de andra så att mamma inte skulle misstänka något.
- Have you had dinner yet? Frågade hon. Jag gjorde allt för att komma på något bra svar. 
- Uh yeah we made some noodles. 
- Oh okay well I just wanted to make sure you're at home. 
 
Jag vände mig om och såg att Laila, Louis och Niall körde fotboll i sanden en bit bort från där jag stod och det -såg ut som att de rörde sig närmare mig. 
- Tiana are you still there? Sa mamma. 
- Huh? Oh yeah sorry, what did you say? 
- I asked what Tiff is doing. 
- She's here with me watching tv. Sa jag och tittade på när de spelade fotboll. Louis hade bollen och Laila försökte ta den ifrån honom men det gick inte så bra. Louis fällde henne så att hon föll ner i sanden. 
- Ahhh Lou! Skrek Laila efter honom. 
- What was that? Frågade mamma. Åh nej hon hörde, nu är det kört. Tänkte jag. 
- What was what? Sa jag oskyldigt för att vinna lite tid att tänka ut något att säga. 
- I heard someone screaming. 

 Vad tror ni händer nu? Kommer deras mamma komma på dom eller inte? Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen. Jag måste skärpa mig. Jag ska åka iväg på semester nästa vecka och blir borta  ganska länge men förhopningsvis kommer det upp några kapitel. Hoppas alla har haft ett skönt sommarlov hittills och glöm inte att kommentera nu :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym*

hon kan ju faktiskt säga att det var TV:en men del bli kanske inte lika roligt.
jättebra frästen!♥

Svar: Ja vi får se vad som händer i nästa kapitel :) Tack så mycket
Nathalie None


2013-06-29 @ 19:24:23



Postat av: Olivia

Love it!!!!! <3 <3 <3 <3 Meeer!!!!!!


2013-07-05 @ 00:54:04



Postat av: Anonym*

när kommer nästa kapitel???♥♥♥♥♥

Svar: Eftersom jag är på semester just nu så har jag inte lika mycket tid till att skriva men nästa kapitel kommer förhoppningsvis upp i helgen :)
Nathalie None


2013-07-08 @ 16:54:05




Kommentera kapitlet här:

Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Ska jag komma ihåg dig?



Trackback