You Are Beautiful To Me - Chapter 35 Breaking the rules part 1
You Are Beautiful To Me

 
   
Jag gav Zayn som stod bakom mig en osäker blick och han mimade '' Go for it '' och log. Sakta började jag röra lite på kroppen i takt till musiken. Plötsligt kom Tiff från ingen stans och tog tag i mina händer och höjde upp dom i luften. 

- Come on Tiana. Don't be shy! Sa hon och log och jag började svänga runt med armarna.

Efter ett tag kom även Niall, Louis och Harry och dansade med oss och snart dansade vi för fullt och för första gången den kvällen hade jag faktiskt kul. 



Tianas Perspektiv 


Vi dansade i nästan en timme utan att lägga märket till att tiden flög iväg. Allt eftersom minutrarna gick började jag slappna av mer och mer och var inte längre lika blyg och osäker. Jag stod i en stor klunga av dansande ungdomar där de flesta var berusade. Jag var nog fortfrande den ända som inte hade druckit något annat än vatten på hela kvällen. Jag stod och dansade brevid Louis som hoppade upp och ner i takt till musiken. Han tittade på mig och jag log mot honom. Det syntes att han hade drukit en hel del eftersom han inte riktigt hade koll på balansen. Plötsligt svajade han till lite men som tur var stod Liam tillräckligt nära för att Louis skulle kunna ta tag i hans axel och få balans igen. 

- Wow take it easy mate. Hörde jag Liam säga samtidigt som han klappade Louis på ryggen. Trots att Liam hade druckit var han inte alls full vilket kändes lite skönt på något sätt. Han var så omtänksam och såg alltid till att alla mådde bra. 

 

När jag kände mig trött efter allt dansande bestämde jag mig för att ta en liten paus. Jag kollade mig omkring i rummet sökandes efter Laila och Tiff men jag kunde inte hitta dem. Istället gick jag till soffan där jag såg att Harry och Niall satt tillsammans med några fler som jag inte visste vilka de var. 

- Hi Tiana. Sa Niall glatt när han såg mig. Han lät extremt glad i rösten och såg överdrivet glad ut. Jag antog att det var alkoholen.

- Hey,have you seen Laila and Tiff? Frågade jag och Niall skakade på huvudet. 

- No, last time I saw them they were on the dacefloor with you. Sa han och jag nickade. 

- I think they went to the kitchen to get some more drinks. Hörde jag Harry säga. Bra, mer alkohol tänkte jag för mig själv och suckade.

- Okay I'll go have a look there then. Sa jag och log. Jag kände en hand runt min handled och vände mig om.  

- Wait, I'll go with you. I need something to drink. Sa Harry och jag nickade. 

 

 Bara några meter ifrån köket kunde man höra Tiffany och Lailas välbekanta fnittriga röster och när vi väl kom in i köket stog de där och vek sig av skratt. Jag kunde inte hjälpa att skratta åt dom. 

- Tiana! Ropade Laila och gick mot mig på vingliga ben. 

- Hi, what's so funny? Frågade jag henne. 

- Jack here just told us a this really hilarious story. Sa Tiff och pekade mot killen som stod brevid henne.  Jag log mot honom och han log tillbaka. 

Harry som hade följt med mig gick till bordet där drickat fanns och tittade på de olika dryckerna. Han tog en av glasflaskorna på bordet som jag antog var en ölflaska. 

- Do you want something Tiana? Frågade han och tittade på mig. 

- No thanks. Water is just fine for me. Svarade jag och log mot honom.

- Omg Tiana you have to taste this fruit drink! It's amazing. Sa Laila plösligt och drog med mig bort till bordet där  Harry och några fler ungdomar stod. 

- Here try this. Sa Laila och gav mig en plastmugg med en gul vätska i.

Jag tog emot muggen och luktade försiktigt på innehållet. Det luktade faktiskt inte så mycket alkohol som jag trodde det skulle göra. 

En tjej som jag inte kände kom till bordet och tog en likadan drink som jag höll i. Hon halsade allt på en gång och ställde sedan ner glaset på bordet. Jag såg att hon tittade på Harry och han log mot henne. 

-Excuse me could you please give me that drink over there. Sa hon och pekade på ett glas som stod precis vid Harry. 

- Yeah sure. Sa han och gav glaset till tjejen. 

- Cheers, sa hon när hon fick glaset och de skålade. Hon gjorde samma sak igen och tömmde glaset på dess innehåll utan att göra en min. 

- Wow that's quite strong stuff you've got there. Sa Harry imponerat. 

- And I'm quite a strong girl. Sa hon och blinkade med ena ögat på ett flörtigt sätt. 

 

- Have you even tasted your drink yet? Frågade Laila mig.

- I'm not sure I will like it. Sa jag och tittade ner på muggen i min hand. 

- Well then you can give it to me. Sa tjejen som jag inte visste namnet på. Det fanns massa olika drinkar på bordet så varför ville hon ha just den som jag höll i? 

- Why do you want her drink? There's loads of drinks here. Sa Laila som att hon hade läst mina tankar. 

- I don't know, but she haven't touched it and I think it's a waste if she won't drink it. Then it's better to give it to me. Sa hon. 

- I mean you clearly aren't as strong at drinking as I am. Sa hon självsäkert innan hon tog ännu en plastmugg från bordet och drack allt på en gång. Det var som att hon gjorde allt för att provocera mig och visa att hon var bättre bara för att hon kunde dricka så mycket. Hennes attityd var hemsk och jag absolut hatade människor som hon. 

- I don't have a problem with drinking I just prefer being sober. Sa jag lugnt. 

- Yeah that's right and if she hadn't promised her dad not to drink tonight she'd drink even more than you. Sa Laila som stod brevid mig. 

- Oh so you're a daddys girl who does everything right and follow every single rule. Aw that's cute. Sa hon ironiskt och putade med underläppen. Jag hade aldrig varit bra på att stå på mig och säga emot någon så jag skakade bara på huvudet utan att säga någonting även om jag kokade av vrede på insidan. 

- Aren't you gonna stand up for yourself? Huh ''daddys girl''. Sa hon retsamt. Jag hatade verkligen människor som henne.

- You know what. Sa hon och gick mot mig. 

- I dare you to drink that. Fortsatte hon och pekade på glaset jag höll i min hand. Jag kollade tveksamt på henne och sedan på drickan. 

 

- Just leave her alone will you? If she wants to drink or not is up to her. Hörde jag plötsligt Harry säga. Han hade stått och lyssnat på vårat samtal utan att jag hade märkt det. 

- Oh so you're the one who's standing up for her. What is she, your girlfriend? Sa tjejen och vände sig mot Harry. Jag kände hur mina kinder blev röda. Hur kunde hon tro något sådant? 

- No but she's one of my best friends so just leave her alone please. Sa han. 

- Oh hell no not until she drinks that. Sa hon och pekade återigen på min drink. 

- What do you want with this? Frågade Laila. 

- Come on let's just go. Sa Harry och pekade ut mot vardagsrummet och Laila nickade. Det var nog bäst att gå därifrån innan det skulle hända något. Tänkte jag och gick efter Laila och Harry ut ur köket. 

- Oh so you're running away you pussy! Ropade hon efter mig men jag brydde mig inte. Hon var bara full och förtjänade inte min uppmärksamhet. 

- Go back and arslick your daddy little miss perfect! Ropade hon igen när hon märkt att jag inte brydde mig. 

När jag hört henne säga de orden kunde jag inte hålla det inne längre. Om allt som krävdes för att hon skulle sluta hacka på mig var att jag drack den där förbannade drinken skulle hon få som hon ville. Att förolämpa mig på det sättet var inte okej.

Jag vände mig om och gick fram till tjejen, tog glaset jag hade ställt ifrån mig på bordet innan jag gick och slukade innehållet i ett svep. Det smakade beskt och surt men samtidigt fruktigt. Jag gjorde allt för att inte göra en grimas. 

- There you go. Sa jag och smällde glaset i bordet framför henne. Hon såg på mig med en förvånad blick och jag log mot henne. 

- You didn't expect that from a ''daddys girl'' didn't you? Sa jag lite kaxigt. Det var egentligen inte meningen att jag skulle ha sagt så men det bara flög ur mig. 

Jag vände mig om och såg Laila stå brevid mig. 

- Wow Tiana that was brilliant! Sa hon och skrattade. 

 

- You totally got her! Sa Harry när vi hade kommit ut i vardagsrummet och Laila hade berättat vad som hade hänt för de andra. 

- I didn't know you had it in you Tiana. Sa Tiff som satt brevid mig i soffan. 

- Me neither. Sa jag och alla skrattade.

- And it wasn't that bad was it? Sa Louis. 

- To be honest I quite enjoyed it. Sa jag och log. En mening jag aldrig trodde skulle komma från mina läppar. Men den där drinken var uppfriskande och jag fick som en adrenalin kick. 

- Cheers to Tiana for breaking the rules for once! Ropade Tiff och alla höjde sina glas och skålade. Till och med jag hade alkohol i glaset denna gång utan att bry mig om vad pappa hade sagt. Även om jag hade brutit mot reglerna täkte jag ju inte bli full. Jag skulle dricka lagom mycket. 


Hopps ni gillar det! Jag vet att uppdateringen suger men jag gör så gott jag kan :) Kommentera gärna!

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Superbra kapitel! :)xx

Svar: Åh tack så mycket! :D xx
Nathalie None


2013-03-06 @ 18:23:00
URL: http://onedstolemytime.blogg.se



Postat av: onedfanfics

Hallåå (:
Jättebra skrivet! Novellen verkar riktigt bra!
Sugen på ett länkbyte?
Kramar!

Svar: Tack, jag gör inga länkbyten just nu tyvärr men när jag väl gör det igen så kan jag höra av mig :) Kram
Nathalie None


2013-03-15 @ 16:11:07
URL: http://onedfanfics.blo.gg



Postat av: Anonym

när kommer nästs del?? den är jättebra!!!


2013-03-26 @ 20:19:38



Postat av: Anonym

snälla skriv ett nytt apirell!! den är jättebra!!!!

Svar: Tack, jag ska börja på nästa kapitel snart! :)
Nathalie None


2013-03-27 @ 19:09:46



Postat av: one direction novell

sjukt bra!

Jag är inne på min andra novell nu och är på del 4.. kika gärna in å hoppas du stannar? :D kram!


2013-03-28 @ 21:58:45
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se




Kommentera kapitlet här:

Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Ska jag komma ihåg dig?



Trackback