You Are Beautiful To Me - Chapter 35 Breaking the rules part 2
You Are Beautiful To Me

- Cheers to Tiana for breaking the rules for once! Ropade Tiff och alla höjde sina glas och skålade. Till och med jag hade alkohol i glaset denna gång utan att bry mig om vad pappa hade sagt. Även om jag hade brutit mot reglerna täkte jag ju inte bli full. Jag skulle dricka lagom mycket. 
 
   
Harrys perspektiv
 
Klockan var nästan fyra på natten och det var fortfarande fullt ös på festen. En del hade börjat bli lite för fulla och gått hem eller så hade de bara gått och lagt sig i soffan ett tag. Jag tittade bort mot soffan där jag såg Tiff och Zayn ligga och sova i varsin ände utav den stora soffan. Jag skrattade lite åt tanken på hur de kunde sova när ljudet av musik pupmades ut på högsta volym ur högtalarna. Det slog mig att det kanske var dags att gå hem för även jag började känna mig lite trött och mina ben kändes vingliga. Jag hade druckit en hel del så det var nog inte så konstigt att jag kände mig snurrig. Jag bestämde mig för att samla ihop alla så att vi kunde åka hem. 
 
- Liam! Ropade jag när jag fick syn på honom i andra änden av rummet. 
Han vände sig om när han hörde sitt namn och när han såg mig gick han fram till mig. 
- What's up. Sa han när han kommit fram.
- I think it's time to head home. Sa jag och pekade mot soffan där Tiff och Zayn låg och sov. 
- Yeah you're right let's find everyone else. Sa han och jag nickade. 
- I'll go get the girls and you find the rest. Sa jag innan vi delade på oss för att hitta våra vänner. 
 
Jag började leta efter Tiana och Laila som jag inte hade sett på ett tag. Det oroade mig lite att jag hade tappat bort dem eftersom Laila inte var helt nykter när jag sist såg henne och Tiana hade börjat dricka lite smått. Jag gick i en korridor där det fanns tre dörrar. En ledde till sovrummet, en till arbetsrummet och den trejde dörren ledde till badrummet. De måste vara i ett av rummen tänkte jag och skulle precis öppna dörren till sovrummet när jag hörde ljud komma ifrån badrummet. Jag öppnade dörren till badrummet och där hittade jag vad jag hade letat efter. Tiana satt på alla fyra med huvudet riktat ner mot toaletten och Laila stod bakom och höll upp hennes hår och klappade henne på ryggen. Laila vände sig om när hon märkte att jag hade öppnat dörren.
 
- Harry. Sa Laila förvånat när hon såg mig. 
- Hi is everything alright? Frågade jag. Jag insåg snart att det var en väldigt dum fråga eftersom jag själv kunde se att allt inte var så bra. 
- I think Tiana drank a little too much. Sa hon och klappade Tiana på ryggen. 
Jag tittade på Tiana som satt med huvudet mot det stängda toalettlocket. 
- How are you feeling? Frågade jag samtidigt som jag satte mig ner på huk brevid henne. 
- Not too good. Sa hon utan att titta upp. 
- Why is this happenig to me Harry what have I done? Nästan skrek hon. 
- You're just drunk Tiana. It's nothing to worry about you will be okay. Sa jag. 
- I feel like shit. Sa hon och det märktes verkligen att hon var full. 
- Oh no. Sa hon och öppnade toalettlocket och spydde ner i toaletten. 
Jag tyckte synd om henne som behövde bli såhär full första gången hon provade alkohol. 
- I think it's time to go home. Sa jag och hon nickade. 
Jag hjälpte Tiana upp från golvet och vi gick ut för att hitta de andra. 
 
Tianas perspektiv 
 
- Schhhh be quiet. Hörde jag Liam säga samtidigt som vi gick upp för trappan i killarnas hus. 
Anledningen till attt han hade sagt åt oss att vara tysta var för att jag, Laila, Tiff, Louis och Niall var ganska fulla och vi skrattade hysteriskt åt saker som inte alls var kul. På vägen hem hade jag på något sätt fått en massa ny energi och kände mig inte lika dålig som förut. Plötsligt kände jag hur jag tappade fotfästet i trappan och jag snubblade framåt vilket måste ha sett ganska så roligt ut efter som Laila, Tiff, Louis och Niall började skratta. Liam som gick bakom mig hjälpte mig upp och höll sedan i mig medans vi gick. 
 
Vi kom in i Harry och Louis lägenhet och jag gick raka vägen in till vardagsrummet och damp ner i soffan, tätt följt av Tiff och Laila. Louis gick in på toaletten men kom genast ut igen när han hade märkt att han hade gått till fel rum. Harry och Liam skrattade åt att han var så förvirrad. 
- Wow Lou you're totally wasted. Sa Harry och hjälpte Louis att hitta till sitt eget rum. Jag hörde hur Louis slängde sig ner i sin säng och sedan kom Harry ut ur rummet och stängde dörren efter sig. 
- Niall what are you doing? Sa Zayn till Niall som stod lutad mot väggen och sov. 
- Shut up mum I'm sleeping. Mumlade Niall. 
- Okay you have to get some sleep. Sa Zayn och gick till Niall för att hjälpa honom hem. 
- Bye guys I'm going to help mr. Sleepyhead here to get home safe. Sa Zayn och vi sa hejdå till dem. 
Jag satte mig upp i soffan och kände hur magen kurrade. 
- Do you guys have anything to eat? I'm starving. Sa jag och höll mig för magen. 
- Take this. Sa Harry och kastade ett äpple till mig som jag oväntat kunde fånga. 
 
Efter att jag hade ätit upp äpplet kände jag hur det knöt sig i magen. 
- No no no no no. Sa jag samtidigt som jag sprag till toaletten. 
Jag öppnade toalettlocket och spydde upp äpplet. Den sura smaken av spya satte sig i munnen och det brände i hela halsen. Mina ögon blev vattniga och jag satte mig ner vid toaletten. Jag tryckte på spolarknappen så att jag slapp se resterna av mitt äpple som låg i toaletten. 
- Tiana? Sa Harry och knackade på dörren innan han kom in. 
- How are you? Frågade han. 
- Not good. Sa jag och drog upp knäna till hakan. Jag skämdes över att han var tvungen att se mig såhär och att jag hade blivit såfull. Jag hade säkert varit jätte jobbig och killarna hade varit tvugna att ta hand om mig. Av någon anledning började jag gråta men jag hade ingen aning om varför. Det var antagligen alkoholen som gjorde att mina kännslor blev så straka. 
- Hey come here. Sa Harry och satte mig bevid mig och kramade om mig. 
- I'm sorry. Mumlade jag samtidigt som jag torkade bort några tårar. 
- Sorry for what? Frågade han. 
- For getting so drunk and being a pain in the ass for you and the boys. 
- It's not your fault Tiana you were just having fun and that's why I wanted you to come to the party. Sa han och torkade bort några tårar från min kind med sin tumme.
Plötsligt började jag skratta.
- Why are you laughing? Frågade han.
- Cause I porbably look like shit and we're sitting on a bathroom floor next to a toilet for the second time tonight. Sa jag hon han log det där leendet som bara Harry kunde. Hans leende fick mig alltid på bra humör och jag kunde inte låta bli att le tillbaks. 
- No you don't look like shit just like a raccoon. 
- What? Sa jag och reste mig upp för att kolla i spegeln. 
Jag mötte mitt förvånade ansikte i spegeln och precis som Harry sa så hade jag mascara under ögonen så att jag såg ut som en tvättbjörn. 
- Oh my god I look awful. 
- You're a cute raccoon. Sa Harry och ställde sig upp brevid mig. 
- Thanks. Sa jag. 
- You don't have to say thanks to me for calling you a raccoon. Sa Harry och jag skrattade lite.
- No I mean thanks for looking after me and helping me with everything. It means a lot to me. Sa jag. 
- Hey that's what friends are for. And besides I enjoy taking care of you. Sa han och log. 
Jag kände hur jag började rodna lite. Jag visste inte varför men på något sätt fick han mig att rodna när han tittade på mig med den där blicken. 

Äntligen ett nytt kapitel! Blev inte helt nöjd med slutet men jag hoppas det duger. Jag kan också passa på att berätta att en ny design är på väg och kommer upp snart. Kommentera gärna! :D 
 
- Nathalie
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Felicia & Klara

Hej, vill du köra ett länkbyte i ett inlägg igen? som en refreshning ( haha refreshning är det ett ord? ajah.. haha!) Så att vi kan tipsa om varandras bloggar vi har ju gjort det förr, alltså ett länkbyte.. tror jag.. haha förlåt det här blev värsta virr kommentaren om du inte förstår så förstår jag.. hehe. Gud jag skämmer ut mig själv! Hejdå och kram!

Felicia! x

Svar: Haha hej, jo jag förstår vad du menar och jag tycker det låter som en bra idé. En ''refreshning'' kan behövas haha och eran novell är ju så sjukt bra så den förtjänar verkligen en till länkning :) Ska slänga ihop ett inlägg direkt. Kram xx
Nathalie None


2013-04-01 @ 21:48:18
URL: http://weloveoned.blogg.se/



Postat av: Anonym

När kommer nästa kapitel?

Svar: Hej, nästa kapitel kommer förhoppningsvis upp i helgen eller i början av nästa vecka :)
Nathalie None


2013-04-02 @ 06:46:06



Postat av: One Direction Love Stories

sååå bra! Längtar tills nästa kapitel!:D

Svar: Tusen tack jag blir så glad inombords när jag läser såna här kommentarer :) Har redan börjat skriva på nästa kapitel så håll ögonen öppna
Nathalie None


2013-04-03 @ 01:08:25
URL: http://onedirectionlovestories.webblogg.se/




Kommentera kapitlet här:

Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv:

Ska jag komma ihåg dig?



Trackback